Artik kendi arabamizi ureteceyiz

Kullanıcı avatarı
Adnan
Üye
Mesajlar: 1168
Kayıt: 25 Nisan 2017

Artik kendi arabamizi ureteceyiz

#1

Okunmamış mesaj gönderen Adnan » 03 Kas 2017, 23:09

Hatirlarmisiniz gecen secilmerde her reklam alanlari "Kendi savas ucagimizi uretiyoruz diye reklam kampanyalar yapilmisti" secimler kazanildi reklamlar indi ucak gözukmedi yalanlarda kayiplara karisti.

2 yil sonra tekrar secim var,bu sefer Erdogan kendi arabamizi ureteceyiz dedi.Insallah ama benim bir yerde kafam karisti.2 yilda biz nasil araba uretiyoruz?Bundan bir kac yil öncede bir ulkeden 40 miljon avroya tabanli araba uretme almistik.O hikaye kayiplara karisti.
Otomobil ureten ulkeler 100 yildan askin zamandan beri ugrasiyorlar,adamlar halen gelistiriyor.Simdi biz o 10 yillik teknigi iki senede halledecekmiyiz?Okadarmi cok zekaliyiz?

Cin, kendini cok gelistirmis bir ulke,halen kendileri araba uretemiyor.Teknigi diger ulkelerden sagliyor.Bir araba markasi batmisti bir kac yil önce,Cin almak istedi fakat o ulke satmak istemedi batmis olmasi halinde,neden?Cunku Cinin eline gecmesin teknik diye.Erdoganin sayesinde öyle bir ulke oldukki hersey artik mumkun olmus halemi geldi?O kendimiz urettigimiz savas ucaklarin bana tekerini göstersinler :lol:

Finasörleri kimmis?Biri Ergenekondan iceride tutuklu olan bugun Erdogan her zamanki gibi öyle guzel kelimeler bulurki babayigitler sayesinde olacak.Daha bir kac yil önce adami iceri attirdin be utanmaz,bugunde babayigitmi oldu?

Konu,mumkunmu iki yil icinde araba uretmemiz?


Ben Harun Y. Veya Adnan O. Beni takip edin en guzel konular icin.
Rakim yanimdaysa simdiki gibi dagitmadan icerim ve laflarim.

Kullanıcı avatarı
Adnan
Üye
Mesajlar: 1168
Kayıt: 25 Nisan 2017

#2

Okunmamış mesaj gönderen Adnan » 04 Kas 2017, 00:32

Türkiye’nin seçim dönemlerinde özellikle iktidar partisinin sürekli gündeminde olan yerli otomotiv ile alakalı TÜBİTAK’ın da içinde bulunduğu ilginç gelişmeler yaşandığı ortaya çıktı.

Türkiye’nin gündemine ilk olarak 2015 yıllarında Fikri Işık’ın açıklamaları ile giren yerli otomotiv her seçim döneminde seçim vaadi olarak kullanılan bir konu oldu. Seçimlerden önce yapılan gösteriler, verilen röportajlar ve hatta ‘prototip’ lerin kullanılması ile Türkiye’nin yerli otomobil üretmek için hazırlıkları bitirdiği ve seçimler bittiği gibi oy verenlerin gururlanacağı ‘ucuz’ otomobillerin yollarda dolaşacağı ilanları yapıldı.

Hatta bu haberlere inanmayanların ‘yerli olmadığı’, yabancıların kuklaları olduğu da aba altından söylendi.

Bu yerli otomobilin içten yanmalı motorlu araç değil Türkiye’nin elektrik ile çalışan otomobiller üreteceğini ifade eden Işık “2020’den önce Türk markası yollarda olacak’ demişti. Daha önce ise 2016 yılında ilk üretimler başlayacak hatta 30-40 tane araba üretilecek diye kameralar önünde sözler söylemişti.

Fikri Işık’ın TÜBİTAK’ın prototip ürettiğini açıklamasının ardından bu konuyu araştıran uzmanlar Bakan Işık’ın bahsettiği prototiplerin aslında Saab firması tarafından çıkarılan ve bu firmanın batmasına sebep olan Saab 9-3 modellerinin olduğunu ortaya çıkardı.

Işık, kamuflaj otoların Saab olduğunu açıklar

Işık Türkiye’nin kendi arabasını üretmek yerine bir otomotiv markası ile anlaşarak tüm haklarının Türkiye’ye ait olan bir üretim yolunu seçtiklerini ‘Bu, aslında Amerika’yı yeniden keşfetmek anlamına gelir” sözleri ile destekledi. Bu haberin ardından açıklama yapmak zorunda kalan Işık, yerli otomobille ilgili, “Saab 9-3’ün isim hakkını değil, fikri mülkiyet haklarını satın aldık” dedi. Aynı konuşmada Işık, ‘’Yerli otomobil için iki yolun bulunduğuna işaret eden Işık, bunlardan birinin her şeyin Türkiye tarafından yapılıp, ortaya bir prototip çıkarmak olduğunu söyledi. Böyle bir çalışmanın 3-5 yıl zaman alacağını ve 1 milyar dolarlık da maliyet gerektirdiğini’’ söyledi ve böylece Türkiye’nin en kısa yoldan yerli otomobil hedefine yürüdüğünü ilan etmiş oldu.

Dahası, Işık, ilk kez Türkiye’nin birlikte çalıştığı otomotiv firmasının adını da söylemişti: ‘’Türkiye’nin asıl ilerlemek istediği alan menzili uzatılmış elektrikli araç. Bunun için bu bir platform olacak ve bu platformu biz geliştirmeye başladık. TÜBİTAK burada önemli bir liderlik üstlenecek ama bunu satın aldığımız Saab 9-3’ü geliştiren NEVS firmasıyla bu alanda işbirliğimizi sürdüreceğiz.”

NEVS Şirketi mi Saab mı?

Işık’ın bahsettiği Saab firması aslında bir Çinli fabrikaya dönüşmüştü. Bahsedilen Saab, 2012 yılında Çinli “National Modern Energy Holdings Ltd.” tarafından tüm hakları, ekipmanları, test ve laboratuvarları imkanları satın alınarak NEVS (National Electric Vehicle of Sweden) adıyla kurulan şirketine dönüşmüştü. Şirketin kurucusu bir Çinli iken kalan bütün kafa yönetimi İsveçli.
https://washingtonhatti.com/2017/08/17/ ... e-getirdi/


Ayni oyun tekrar geliyor,zavalli AKPlilerde nasil inaniyor ve sen Reisin yaparsin diyor.Iki sene önceki proje aklarina hic gelmiyor nedense?Bir yerde zeka özurlugu var yani.
Ben Harun Y. Veya Adnan O. Beni takip edin en guzel konular icin.
Rakim yanimdaysa simdiki gibi dagitmadan icerim ve laflarim.

Cevapla

“Otomobil” sayfasına dön